Python
Naucz się Pythona od podstaw i odkryj jego zastosowania w analizie danych, web developmencie oraz automatyzacji.
Indywidualne oraz grupowe nauczanie nowowczesnych technologii. Zajęcia - kursy są prowadzone zarówno on-line jak i tradycyjnie - w sali szkoleniowej.😉.
Oferujemy specjalistyczne szkolenia z najpopularniejszych języków programowania i technologii webowych, dzięki którym zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie:
Naucz się Pythona od podstaw i odkryj jego zastosowania w analizie danych, web developmencie oraz automatyzacji.
Opanuj JavaScript, aby tworzyć dynamiczne, interaktywne aplikacje i strony internetowe.
Poznaj fundamenty tworzenia stron internetowych oraz techniki responsywnego projektowania.
Udostępniamy na życzenie - posiadane referencje za zrealizowane projekty GDDM 📃.
Chcesz pogadać o Twoich potrzebach i oczekiwaniach? A może nawet o potencjalnych kosztach? Nie wahaj się - skontaktuj się z nami 😉.
📳: 509 869 388
📧: biuro@gddm.com.pl
Serdecznie zapraszam do kontaktu:
Właściciel GDDM 😎.
przykładowy harmonogram - wykład z ćwiczeniami:
HTML, CSS 2-4 godzin
JavaScript 5-8 godzin
SQL 2-4 godziny
PHP 2-4 godziny
rozwiązywanie testów i zadań 4-8 godzin
Uczę moich Klientów z obsługi różnego rodzaju technologii informatycznych. Prowadzę korepetycje indywidualne oraz grupowe dla osób w różnym wieku - od 8 do 70+ roku życia 😉.
a. https://cke.gov.pl/ - Centralna Komisja Egzaminacyjna
b. plik: "D20190991-08.pdf"
c. zasoby szkolne – analiza:
▪ jakie zasoby zgłosiła szkoła do CKE?
▪ przed egzaminem – sprawdzenie komputera z oprogramowaniem
a. wspólna nauka, to zajęcia pod przewodnictwem trenera, ale z ćwiczeniami wykonywanymi przez uczestników korepetycji, dlatego potrzebny jest komputer i właściwe oprogramowanie
b. AI – nie używać! Ogłupia i daje złudne wrażenie, że potrafimy sami coś zrobić
c. systemy operacyjne- Windows, Linux – wybór jednego do egzaminu
d. IDE vs. RAD – wyjaśnienia, przykłady
e. pakiety: XAMPP (Apache, PHP, MariaDB, SQL, ..), MSYS2 (C/C++ - MinGW - Minimalist GNU for Windows), CodeBlocks, itp.
f. graficzne:
▪ grafika wektorowa - Inkscape, CorelDraw, LibreOffice Draw
▪ grafika rastrowa - Gimp, Photoshop, LibreOffice Draw
g. strony www: https://developer.mozilla.org/en-US/
Pytania sprawdzające
a. Grafika:
▪ Grafika wektorowa - obraz generowany ze wzorów matematycznych - zaawansowane krzywe
▪ Grafika rastrowa - obraz tworzony z pikseli - pojedynczych elementów
▪ Kanał alfa
b. C/C++ - podstawy, ma znaczenie jedynie na egzaminie teoretycznym INF.03
c. podstawy sieci komputerowych, w tym cyberbezpieczeństwo,
d. podstawy informatyki, w tym systemy liczbowe (dwójkowy, ósemkowy, dziesiętny, szesnastkowy)
e. pseudokod,
f. budowa komputerów,
g. WCAG 2.0/2.1
h. rodzaje licencji (płatne, bezpłatne, bezpłatne do użytku niekomercyjnego), w tym najpopularniejsze licencje open source - MIT, BSD, GNU General Public License (GPL) - https://en.wikipedia.org/wiki/Open-source_license , Licencje i narzędzia Creative Commons https://creativecommons.org/licenses/
Pytania sprawdzające
a. typowanie dynamiczne
b. typowanie statyczne
c. typowanie mieszane
Pytania sprawdzające
a. Pełne uprawnienia administracyjne
b. Prywatność i zabezpieczenia > Dla deweloperów >
▪ Tryb dewelopera – włączone
▪ PowerShell (uruchamianie skryptów) – włączone
c. PATH – przegląd
d. Uwaga! Blokowanie portów dla elementów XAMPP
Pytania sprawdzające
a. rysunki obrazujące front i backend
b. aplikacje mobilne a aplikacje webowe (internetowe) a aplikacje desktopowe
Pytania sprawdzające
Wskaż języki programowania działające:
a. tylko na frontend,
b. tylko na backend,
c. na frontend i backend.
a. konfiguracja modułów
a. elementy przestarzałe – nie używać na egzaminie!
b. nazewnictwo: znacznik, atrybut, właściwość, funkcja, metoda, responsywność
c. struktura DOM
d. Poprawność kodu a poprawność semantyczna
Pytania sprawdzające
a. budowa struktury strony www – HTML
b. stworzenie wyglądu strony – CSS
c. interakcje na stronie www – JavaScript
Pytania sprawdzające
a. Blokowe
b. Tekstowe
c. Semantyczne
d. Pozostałe
Ćwiczenia
a. Video
b. Audio
Ćwiczenia
a. Form
b. Input
Ćwiczenia
a. Canvas
b. formaty zdjęć: png, jpg, webp, svg, gif
Ćwiczenia
a. wewnątrz pliku .html
b. wewnątrz pliku .css
Ćwiczenia
a. selektor/Klasa - informuje przeglądarkę, co ma być sformatowane
b. blok deklaracji - lista instrukcji formatowania do użycia przez przeglądarkę nadających styl selektorowi
c. przykład:
▪ p {color:blue; font-size:1.2em;}
▪ .zncznikP {color:blue; font-size:1.2em;}
Ćwiczenia
a. dziedziczenie
b. layout, bloki
c. display vs. visibility
d. tło
e. kolor
f. font
g. box css – margin, padding
h. border, border-radius
i. listy
j. media
k. tabela
l. przezroczystość
m. z-index
n. hover, transition a animacja w CSS
o. position – layouty względne i bezwzględne
p. zmienne w CSS
Ćwiczenia
a. grid
b. flexbox
c. float - przestarzały
d. inne
Ćwiczenia
a. Zmienna
b. Obiekt: metody właściwości
Ćwiczenia
a. stringach
b. liczbach
c. tablicach
Ćwiczenia
a. element.getElementById("jakiesId")
b. element. document.getElementsByClassName("nazwaKlasy")
c. element. getElementsByName("name")
d. element. getElementsByTagName("li")
Ćwiczenia
Ćwiczenia
a. innerHTML
b. innerText
c. insertBefore
d. setAttribute
e. appendChild
Ćwiczenia
a. setTimeout
b. setInterval
c. requestAnimationFrame.html
Ćwiczenia
a. metody
b. właściwości
Ćwiczenia
a. konstruktor
b. objectCreate
Ćwiczenia
a. prototyp, konstruktor, __proto__
a. serwer Apache
b. PHP
c. baza danych MariaDB
d. język programowania SQL
Ćwiczenia
a. tworzenie baz danych
b. wizualne zmiany w bazie danych
c. wprowadzanie kodu SQL
d. uprawnienia w bazie danych
Ćwiczenia
a. tworzenie baz danych i jej elementów
b. zmiana tabel i baz danych
c. wprowadzanie danych do tabeli
d. zmiana danych w tabeli
e. operacje na kilku tabelach
Ćwiczenia
a. proste strony PHP
b. stringi
c. podstawowe typy danych
d. zmienne
e. tablice
f. matematyka w PHP
g. zmienne globalne
Ćwiczenia
a. rozdzielenie kodów PHP i HTML
b. dynamiczne strony internetowe - PHP wewnątrz HTML
c. tworzenie połączenia z backendem
d. połączenie z bazą danych MariaDB
Ćwiczenia